lördag 15 december 2012

Julpyssel

Årets pepparkakshus. Zacharias var inte med men jag och Tommy dekorerade det. Jag hade gjort pepparkakor dagen innan och gjort lite extra dekorationer för att sätta på huset Jag gillar det verkligen och kommer nog förfina det hela nästa år. Det är roligt att göra pepparkakshus. Jag har inte gjort speciellt många. Det här är mitt andra. När jag var liten gjorde vi ett hus. Pappa filmade mig och mamma när vi satte ihop det. Men det var första och sista gången. Jag var runt 2-3 år då. Så jag har inget minne av det förutom att jag har sett det på film. 

I år ska jag göra lite gott julgodis till julafton bland annat. Men de kommer jag tyvärr ägna mig åt nästa helg. Så ni får nöja er med dom julrecept jag redan har här på bloggen. Jag kommer även att göra en tårta till julafton.  Med ett snitt som jag inte prövat förut. Så jag hoppas det kommer gå bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar