fredag 10 april 2015

Pulled pork


De här var första gången jag testade pulled pork och jag tog hjälp av "Hemma hos Melker på landet" igen. Det blev väldigt gott! Jag köpte supergott ekologiks surdegsbröd, som jag rostade, till denna lilla rätt och hade även på sallad och coleslaw. Enkelt och gott! Hade tyvärr inte sherryvinäger hemma när jag prövade detta, men det blev gott i alla fall. 

  • 1 hel fläskkarré - eko
  • 2 msk grillkrydda
  • 1 msk sambal oelek
  • 2 msk sherryvinäger 
  • 1 msk soja
  • 4 rivna vitlöksklyftor
  • ½ dl olivolja
  • 2 dl barbecusås
  • salt & peppar


Blanda alla ingredienser till marinaden. Lägg ut två foliepapper omlott och vik över köttet så att du kan hälla över marinaden och försluta utan att det rinner ut. Låt köttet sedan marinera över natten i kylskåpet.

Sätt ugnen på 125 grader. Lägg "paketet i en form och baka köttet i 8 timmar. Ta ut det och mosa lätt med en gaffel. Servera. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar