lördag 19 maj 2012

Morotsmuffins med valnötter

 
Vilket gott recept jag kom fram till när jag bakade det här! Matigt, saftigt och svårt att sluta äta. Det vattnas i munnen jag bara tänker på dom!  Jag hittade ett recept i min rutiga "Häslokokboken" men eftersom jag inte hade vissa saker som de hade i så började jag ändra runt lite och gjorde det till mitt egna istället.
  •  2 dl socker
  • 3 ägg
  • 1 morot, finriven
  • 100 g smält smör
  • 1 tsk kanel
  • 1,5 dl valnötter
  • 1 tsk kardemumma
  • 4 dl mjöl
  • 2 tsk bakpulver
  • 1 dl yoghurt 
 Smält smöret. Låt de svalna lite. Riv morötterna fint. Mixa valnötterna fint.
Vispa ägg och socker vitt och fluffigt. Tillsätt morötter, smör och valnötter och blanda om. Sen tillsätter du resten av ingredienserna och blandar om väl. Lägg i muffinsformar i en muffinsform och häll i smeten och låt de grädda i 225 grader i ca 12-15 min

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar