lördag 30 juni 2012

Laxknyten

Förutom att jag får hem Icas och Coops mattidningar så prenumererar jag även på Elle mat och vin. Där hittade jag det här receptet på dessa knyten. Jag var rätt trött när jag gjorde dom här så jag missade en jättestor del av receptet. Vilket gör att jag modifierar det till så som jag gjorde. Sen gjorde jag inte alls lika många som de står i receptet. Det passa bra till vår sommarbuffé!

  • 1 dl fil
  • 2 dl crème fraiche
  • smaksättning t ex: vitlök, citron, gräslök, flingsalt och svartpeppar. Jag använde alla alternativ förutom vitlök.
  • 1 litet paket skivad lax
  • Sallad
Blanda filen och fraichen och krydda. Bre sedan på laxen och rulla ihop. Lägg på sallad och garnera med gräslök. Tänk på att Bara lägga laxen på salladen strax innan servering så att inte salladen blir mjuk av laxen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar