fredag 14 december 2012

Kolasnurror

Dessa små skapelser gjorde jag till mitt home party jag hade för PompDe Lux, de har jättefina barnkläder till ett bra pris! Gillade deras kläder väldigt mycket. När vårkollektionen kommer ut blir det ett till party! Eftersom jag inte hade så mycket tid på mig att baka så gjorde jag de lättaste jag kunde komma på de blev rulltårtsbakelser. Fyllningen i de här blev en kolasmörkräm.


  • 3 ägg
  • 1 1/2 dl strösocker
  • 2 dl vetemjöl
  • 3 msk vatten 
  • 110 g smör
  • 1 burk kondenserad mjölk (koka burken i två timmar eller köp färdig)
  • 3dl florsocker 
  • 4 dl grädde, beror på hur du vill dekorera med grädden
  • Lite citron droppar, om man vill, jag smaksatte grädden med det.  


  •  
    Sätt ugnen på 250 grader. Klä en långpanna, 30x40, med bakplåtspapper. Vispa ägg och socker pösigt. Blanda mjöl och bakpulver och vänd ner det i smeten. Rör ner vatten. Bred ut smeten i långpannan och grädda i mitten av ugnen i ca 5 minuter. Stjälp upp kakan på ett sockrat bakplåtspapper och dra bort pappret som den gräddats på. Låt den svalna.

    Vispa smöret tills de börjar bli vitt. Vispa ner florsockret lite i taget och vispa i minst tio minuter. Tillsätt den kondenserade mjölken och vispa en stund till. Bred ut krämen på rulltårtan och rulla ihop. Skär upp och dekorera.

    Inga kommentarer:

    Skicka en kommentar