lördag 5 januari 2013

Pepparsås

- Vad blir det för mat? (Tommy)
- Jaså, gör du pepparsås till det?!(Tommy)
Så har det låtit väldigt ofta när jag skulle laga någon god köttbit. Tillslut gav jag med mig och leta efter ett recept. Jag hittade två likadana på två olika bloggar, så man undrar vem som kopierat vem eller vart de har hittat det. Jag hade inte alla ingredienser och det här kanske inte är ett originalrecept på riktig pepparsås, MEN det blev väldigt gott, trotts att jag bara använde mig av vit- och svartpeppar.

  • 0,5 msk hel svartpeppar
  • 0,5 msk hel vitpeppar
  • 1 dl créam fraiche
  • 2 dl grädde
  • 1 buljongtärning (grönsak eller kött)
Stöt pepparn och ha ner en klick smör i en kastrull och fräs den ha sedan ner grädden, créam fraiche och buljongen. Rör om och låt den sjuda och goa till sig och servera det sedan.

  
 

1 kommentar: