söndag 26 januari 2014

Bakhörnans banan & koladröm

Det här är i princip Bananoffe paj. MEN jag har inte tillrätt skalet. Alltså jag blandade inte ner smält smör i de korsade kexen och lät de stelna. Vilket gjorde den smulig och god. Det va perfekt när man ville röra ihop något snabbt och mumsigt när man inte har så mycket tid. I den här hade jag bara en burk kondenserad mjölk men jag rekommenderar två burkar! Gott och enkelt och alla var nöjda! 

  • 2 burkar kondenserad  mjölk, färdigkokt
  • 3 bananer
  • 5 dl grädde
  • riven mörk choklad
  • ca 8 digestivekex  
Krossa kexen i en matberedare och fördela det jämnt i en form. Skiva 2 bananer och fördela jämnt. Bre ut den kondenserade mjölken, låt lite vara kvar i burken, och skiva den tredje bananen och fördela jämt. Riv chokladen fint och strö över. Vispa tillslut grädden och spritsa längs kanterna men se till så att du har lite grädde kvar. Blanda sedan de som är kvar av grädden med den kondenserade mjölken och klicka ut eller spritsa i mitten. Garnera med lite riven choklad.

1 kommentar:

  1. Alltså denna är en favvo.Jag gillar också ha botten smulig,jag brukar köpa dom billigaste cockisar med choklad till botten. Testa,det blir goddi!
    Kram Erica

    SvaraRadera