söndag 20 maj 2012

Carbonara

Jag är en riktigt pasta fantast. Jag tycker man kan äta pasta med nästan allt och har väl alltid varit lite av en finsmakare när det kommer till just pasta. När jag är ute och äter beställer jag nästan aldrig spaghetti mest för att de som lagar den alltid får den överkokt och degig. För några dagar sen bestämde jag mig för att gör carbonara och det tyckte jag blev väldigt gott!  Hoppas ni också gillar det! 
  • 4 äggulor
  • 3 dl matlagningsgrädde
  • 1 packet knaperstekt bacon
  • 2 dl riven parmesanost 
  • Svartpeppar
Skär baconen i mindre bitar och stek tills det blir knaprigt och ställ sedan åt sidan. Riv osten och häll ner osten, bacon, äggulor, matlagningsgrädden och svartpeppar i en kastrull och värm upp såsen försiktigt och rör om. När den precis börjar att koka är den färdig. Servera med pasta och lite nyriven parmesanost.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar