söndag 20 maj 2012

Pannbiffar med feta


Pannbiffar med feta är verkligen inte dumt! Passar både till det ena och de andra och det tar inte så lång tid att göra heller! Jag skriver aldrig ut hur mycket jag kryddar eftersom jag smakar av och ser om det behövs mer eller inte. Så jag använder aldrig mått. Det är A och O om man verkligen vill ha god mat. Jag tänker i det här receptet inte skriva ut hur mycket köttfärs du ska använda eftersom det inte spelar någon större roll. Ta så mycket du behöver till din middag.   
  • Köttfärs
  • 1 äggula
  • Oxfond
  • 1/2 paket feta
  • Svart peppar, salt, oregano.
  • 1 finhackad gullök
Lägg köttfärsen i en bunke och krydda med oxfond och de andra kryddorna. Smula ner fetan och tillsätt äggula. Knåda/rör om väl och forma sedan till lagom stora pannbiffar. Stek i smör och finhackad gullök. Svårare än så är det inte.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar