onsdag 30 januari 2013

Bananmuffins

Förra veckan när familjen var sjuk och jag ville aktivera Zacharias lite så hittade jag ett recept på dessa godingar i Nigellas kokbok Express. I original receptet hade hon kola pellets, men de hade inte jag så jag hade i lite kola sås som man har på glass. Hade nog behövt ha i lite mer. Men farligt goda och ett bra mellanmål! 

  • 3 bananer
  • 1 1/4 dl vegetabilisk olja
  • 2 ägg
  • 4 1/4 dl mjöl
  • 1 dl socker
  • 1 ½ tsk bakpulver
Sätt ugnen på 200grader och fördela muffinsformarna på en muffinsplåt eller vanlig plåt. 

Vispa ägg och oljan så att de blir lite luftigt. Sikta ner mjöl och bakpulver och rör ner socker. Mosa bananerna och rör ner dem. Tillsätt lite kolasås om så önskas, jag hade i ca 2matskedar. Fördela smeten i formarna och grädda i mitten av ugnen i ca20 minuter. 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar