torsdag 16 augusti 2012

Pannkaka

Jag och Zacharias älskar att äta pannkakor! Men jag brukar sällan göra efter exakta mått. Eftersom jag häller i så mycket mjölk som behövs för antalet människor, alltså är vi tre som ska äta då blir det lite mer än 5 dl mjölk skulle jag tippa. Sen har jag i mjöl tills man känner att smeten börjar tjockna lite men bara precis. Pannkakorna håller bättre ihop då och de blir såååå goda. Tycker i alla fall jag! 

  •  2 ägg
  • 2 msk socker
  • ca 4 dl mjölk, som sagt beror på hur många ni är
  • ca 3 dl mjöl, se till att du känner ett litet motstånd i smeten. 
Blanda alla ingredienser i en bunke och se till att du vispar bort alla mjölklumpar. Var noga med att känna att smeten inte är för rinnig. Ha ner en klick smör i en varm stekpanna. Stek sedan på medelhög värme och få dom gyllene och fina. Servera med sylt och grädde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar