onsdag 21 november 2012

Gratinerade champinjoner med en hint av pepparrot

Nu var det väldigt längesen jag la in ett recept men nu kommer jag lägga ut så många jag bara hinner med innan  jag måste gå och lägga mig! Dessa goda svampar är ett extremt bra tillbehör till en god köttbit eller potatisgratäng. 

  • Färska champinjoner
  • ½ dl cremé fraiche = CF
  • 2 msk Cantadou Pepparot 
  • Riven parmesan
  • lite salt o peppar
Ta försiktigt bort stammarna på champinjonerna och hacka dem fint. Häll i CF i en liten skål och blanda det med Cantadou Pepparot och lite salt, peppar och de finhackade champinjonstammarna. Fyll sedan champinjonerna med röran. Strö över lite parmesan ost och ställ in i ugnen på 200 grader tills de får fin färg. minst 15 minuter i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar