tisdag 27 maj 2014

Paella med chorizo, räkor och kyckling

 


 Det är så gott och så enkelt att göra. Det blir näst intill en kylskåpsrensning när man gör Paella. I den här använde jag mig av jasminris istället för långkornigt ris. Som ni kanske la märke till i förra inlägget så skrev jag om varan var ekologisk eller inte. Det är något jag kommer att göra nu framöver eftersom jag vill inspirera och visa hur många varor det finns som faktiskt är ekologiska. 

  • 3 dl jasminris, ekologisk
  • 1 morot, ekologisk
  • 3 skogschampinjoner
  • 9 hericotverts
  • 1 ½ Chorizo, ekologisk
  • 1 msk rapsolja, ekologisk
  • 1 vitlöksklyfta, ekologisk
  • 2 dl skalade räkor, ekologisk
  • 1 majskycklingfilé 
  • 2 salladslökar
  • 3 soltorkade tomater, ekologisk
  • gurkmeja
  • salt och peppar
Koka jasminriset enligt anvisningarna på förpackningen, men krydda med gurkmeja, salt och en gnutta peppar.
 
Dela korven och kycklingen i mindre bitar, om räkorna är upptinade låt de rinna av ordentligt. Hacka vitlök, morot, champinjoner, soltorkade tomater, salladslöken och dela hericotverts på mitten. 
 
Häll i rapsoljan i en stekpanna och ha i vitlöken, sedan kycklingen efter ca 2 min. När kycklingen har fått steka en stund kan du tillsätta övriga ingredienser. Förutom räkorna. Räkorna tillsätter du när riset är färdigt och rörs ner i stekpannan. När räkorna börjar bli varma och du ser att allt är väl ihopblandat är det färdigt och redo att serveras.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar